سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه فیلتر پرس

در این مقاله اجزا فیلتر پرس ها رو تشریح خواهیم نمود.

همانطور که می دانید فیلتر پرس ها در دو مدل اتوماتیک و دستی تولید می شوند.

فیلتر های فشاری اتوماتیک قاعدتا دارای قیمت بیشتری نسبت به نمونه دستی هستند و مهمترین مزیت انها نیز عدم نیاز به نیروی انسانی برای تنظیم برنامه اعمال فشار و جداسازی ذرات جامد درون سوسپانسیون های صنعتی است . 

اجزاء tdgjv \vs ذیلا بصورت تیتروار به انها اشاره خواهد شد.

شاسی فیلتر پرس: شاسی از جنس فلز ضد زنگ کربنی برای ساخت فیلترهای فشاری استفاده می شود و ابعاد بدنه فیلتر پرس بستگی به تعداد صفحات فیلتر پرس دارد و می تواند طولی بین 50 سانتی متر تا 20 متر داشته باشد.

تابلو برق فیلتر پرس : جهت روشن و خاموش نمودن پمپ مکش لجن و همچنین کمپرسور هوای فشرده و دیگر تجهیزات برقی مورد استفاده در فیلتر پرس از تابلو برق کنترل جریان و دستور های فیلتر پرس استفاده می شود.

فشار دهنده فیلتر پرس : فشار دهنده وظیفه اصلی را در دستگاه فیلتر پرس بر عهده دارند ، به فشار دهنده اصطلاحا جک نیز می گویند. جک ها در دو نوع دستی و هیدرولیکی در فیلتر پرس مورد استفاده قرار می گیرد. که معمولا برای ظرفیت های بزرگ ناچار به استفاده از جک هیدرولیکی در فیلتر پرس خواهیم بود.

صفحات دستگاه فیلتر پرس : صفحات مورد استفاده در دستگاه فیلتر پرس می تواند از جنس پلاستیکی و یا از جنس فایبرگلاس باشد و وظیفه نگه داشتن پارچه های فیلتر پرس را بر عهده دارند.

پارچه های صفحات فیلتر پرس : شاید پس از جک هیدرولیکی مهمترین وظیفه را دستگاه فیلتر پرس را پارچه هایی که روی صفحات tdgjv \vs کشیده می شوند بر عهده دارند. این پارچه ها می توانند از پلی استر و یا پارچه های کتانی باشد. هر کدام از این پارچه ها برای شرایط مختلف در فیلتر پرس مورد استفاده قرار می گیرد.

 صفحات پلی پروپیلن فیلتر پرس : این صفحات به دو صورت تک صفحه و جفت صفحه می باشد که از مزایای آن ها می توان عمر طولانی، سبک بودن و مقاومت برابر خوردگی و فرسایش است. کیک حاصل از این فیلتر پرس ها رطوبتی بین 75 تا 80 درصد دارد.

صفحات ممبرانی فیلتر پرس : زمانی که داشتن کیک با رطوبت کمتر مد نظر باشد ، از فیلتر پرس ممبرانی استفاده می گردد صفحات فیلتر پرس ممبران از 3 لایه تشکیل می گردند که لایه وسط نقش بدنه نگه دارنده را بازی می کند و صفحات کناری وظیفه نگهدارنده پارچه و کمپرس کننده کیک را ایفا می کنند.

پس از پایان عملیات اصلی فیلتر پرس، در فضای داخلی صفحات آب یا هوا دمیده می شود، این کار موجب تورم غشا صفحات و وارد شدن فشار به کیک و عملیات آبگیری مجدد می شود.

نتیجه این عملیات تشکیل کیک با خشکی تا حدود 90 درصد (رطوبتی برابر 10 درصد) و زمان فیلتراسیون کوتاه تر می گردد. مزایای این روش این است که در این حالت کیک به صفحات نمی چسبد و در زمان تخلیه و باز کردن صفحات به راحتی از صفحات جدا می شود.

صفحات چدنی فیلتر پرس : صفحات فیلتر پرس چدنی به صورت قاب و صفحه (جفت صفحه) می باشند و در شرایط فشار و دمای عملیاتی بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

مرسوم ترین کاربرد این صفحات در صنایع تولید روغن های خوراکی می باشد. کیک حاصل از فیلتر پرس های چدنی مانند نمونه پروپیلنی رطوبتی بین 75 تا 80 درصد دارد.

برخی از قسمت هایی که در صورت درخواست کارفرما به سیستم tdgjv \vs اضافه خواهد شد ذیلا به آنها اشاره می گردد. این تجهیزات وظیفه دارند کارایی سیستم را بالاتر ببرند. 

بازکننده صفحات بصورت اتوماتیک

شوینده صفحات فیلتر فشاری

سینی قطره گیر

تسمه نقاله

پلت فرم

 

کاور بمنظور جلوگیری از پاشش آب های آلوده و کثیف به اطراف