سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز ساخت فضای داخل سپتیک تانک

در این مقاله به در مورد نحوه ساختن فضای داخل سپتیک تانک و نحوه رها شدن از مشکل تصفیه فاضلاب صحبت خواهیم نمود.

سپتیک تانک در مدلهای فایبرگلاس ، پلی اتیلن و بتنی در ایران در حال تولید در کارخانه سپتیک تانک می باشد.

نحوه تولید سپتیک تانک

جریان فاضلاب بین دو محفظه سپتیک تانک توسط لوله های با قطر 10 تا 15 سانتی متر برقرار می گردد، ممکن است این امر بوسیله سوراخهایی که در دیواره جداکننده به فاصله 30 تا 40 سانتی متر از سطح آزاد فاضلاب تعبیه می شوند انجام گیرد تا مواد شناور از انباره فاضلاب سرریز نشود.

فاصله مرکز تا مرکز لوله ها و یا سوراخها 30 سانتی متر در نظر می گیرند.

بمنظور خروج گازهای ایجاد شده از تجزیه فاضلاب در فضای سپتیک تانک پلی اتیلن، از لوله ای به قطر 10 سانتی متر استفاده می شود. برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت توسط بو ارتفاع لوله تهویه را حداقل 1?5 متر بالاتر از ارتفاع بالاترین ساختمان در نظر می گیرند. همچنین برای جلوگیری از ورود و یا افتادن جانوران و پرندگان به لوله تهویه دو کار صورت می گیرد: یا در انتهای آن توری نصب می کنند و یا با نصب زانوی 90 درجه امتداد دهانه خروجی لوله تهویه را به طرف زمین بر می گردانند. برای بازدید، تمیز کاری و تعمیر کردن تانک، تعبیه دریچه آدم رو ضروری است. بمنظور جلوگیری از حرکت اغتشاشی فاضلاب ورودی که ممکن است موجب خروج کف ناشی از عمل تجزیه فاضلاب گردد از مانع استفاده می کنند. این مانع ممکن است با نصب سه راهی و تغییر جهت دادن لوله ورودی داخل تانک از حالت افقی به عمودی عملی گردد.

معمولاٌ انتهای لوله ورودی را حدود 15 سانتی متر و انتهای لوله خروجی فاضلاب را 25 سانتی متر پایین تر از سطح آزاد فاضلاب نصب می کنند. در حال حاضر حداکثر جمعیتی که می توان فاضلاب حاصل از فعالیت انها را با سپتیک تانک تصفیه نمود 540 نفر توصیه شده است.

با نصب دیواره در داخل فضای سپتیک تانک ، حجم آن را به دو قسمت تقسیم می کنند، بطوریکه حجم فضای مربوط به ورود فاضلاب دو برابر حجم فضای قسمت خروجی باشد.

خرید سپتیک تانک

سپتیک تانک دستگاهی است جهت تصفیه فاضلاب در حدی که بتواند جامدات را از پساب خروجی از منبع تامین فاضلاب بگیرد و مانع از گرفتگی سوراخ های چاه و عدم جذب فاضلاب دروم این سوراخ ها گردد.

جهت خرید سپتیک تانک با شرکت ناب زیست تماس بگیرید.

خرید سپتیک تانک 5 مترمکعب و 10 مترمکعب رونق بسیار زیادی در بازار دارد . 

سپتیک تانک 5 مترمکعب با قطر 1.4 در طول 3.5 متر تولید می شود که می تواند عمودی باشد و یا افقی . ولی در حالتی که مخزن سپتیک عمودی باشد قطر سپتیک تانک به 1.6 متر معادل 1600 افزایش می یابد.